KUNDE: Økologisk.no BYRÅ: KELVIN OSLO (Mathias linnerud)

"TETTERE PÅ DYRENE"

Økologisk.no er en informasjonskanal og spydspiss i norsk, økologisk landbruk. For å kommunisere Økologisk.no som en moderne og innovativ ønsket de et aktiviseringskonsept som kommuniserte det.
Konseptet skulle vise teknologi i økologisk jordbruk, og få folk til å bry seg om maten som kommer fra gårdene. Det skulle også være interessant for både barn og voksne.

Vi lagde et område bestående av to stasjoner. På en stasjon kunne man forske på jorden og se livet (mikroorganismene) som lever i den. Området var utstyrt med jordprøver fra tradisjonelt og økologisk jordbruk, og digitale mikroskop. 

Den andre stasjonen tok oss nærmere dyrene. Der var det en trykksensitiv skjerm som livestreamet fra en andelsgård i Vestfold. På skjermen skulle man kaste gulrøtter. Det merket skjermen som var koblet til en rekke med katapulter på gården som sendte gulrøttene videre til grisene som kunne kose seg med deilig, økologisk snacks.

Arbeider